Äventyr!

Helgen har varit full av äventyr av den bästa sorten: garnrelaterade äventyr! Haha! Hur nördig får man bli?! Hihi.

På lördagen var jag i inte mindre än tre olika garnaffärer. Först hos Deisy Design på Avenyn i Göteborg. Där skulle jag kika på ett garn jag spanat in nämligen Drops Cotton Viscose. Behövde kika på det för att färgmatcha ett plagg jag ska ha på en festlighet som sker i juli. Det blev detta i ljus silvergrå!

20140616-104536-38736147
Så köpte jag lite annat garn för att kunna avsluta lite andra projekt där hemma.
Sedan blev det ett snabbt stopp hos Ingalill på Garnfabriken. Linda behövde komplettera sitt projekt med ett garn hon köpte där när vi var på spinnkursen. Man ställer ju upp för sina vänner!
Sist men absolut inte minst mötte jag upp Linda och vi tog en utflykt till Tant Koftas Öppna Koffert!!!

20140616-104814-38894266.jpg
Vilket underbart ställe, på många sätt! Mitt ute på landet i en underbar miljö, i en fantastiskt fin bod låg där massa fina fina garner i regnbågens alla färger. Det blev lite köp där med.

20140616-105015-39015830
Ett Karusell kit som ska bli en jättefin (förhoppningsvis) sjal i ett jättemjukt och fantastiskt garn som heter Filisilk. Man fick välja egen färgkombination och jag valde ett mörkt blå-grå-nästan lila garn som bas, vit kant och brun-lila matta pärlor till kanten.

Sedan blev det även en socklapp! Eller Sockblank som det heter på engelska. En löst stickad remsa som färgas och sedan repas upp igen för art bilda två nästan likadana nystan som man sedan stickar ett par sockor av. Sjukt smart idé som ger ett roligt färgat garn. Ska bli kul att testa detta! Läs mer om Sockblanks på Tant Koftas blogg.

20140616-105416-39256967.jpg

20140616-105417-39257435.jpg
Sen tog vi en fika i bersån innan vi åkte hemåt. Hit lär jag åka igen helt klart!

20140616-115252-42772571.jpgÅterkommer snart om söndagens äventyr…!

 

Kommentera

