Eget garn

Jag har spunnit klart mitt första garnnystan!

20140605-002534-1534233.jpg
Det blev väldigt ojämnt men eftersom man skulle tvinna ihop två trådar till en så blev det ganska bra ändå. Dock ganska tjockt. Så jag tänkte göra en halsduk av det. Men jag är osäker på hur långt garnet räcker så jag hittade ett Drops Eskimo i mina gömmor som jag varvar med. Alltså blir det en randig halsduk löst stickad med stickor 8. Varm och mjuk blir den, perfekt till vintern!

20140605-002624-1584970.jpg
Jag har ju ett till topsband att spinna garn av som jag hoppas blir lite tunnare. Övning ger färdighet sägs det ju!

One thought on “Eget garn

  1. Ping: 3. Spinnkurs och invirkade stenar | Skapligt Kreativt

Kommentera

