Vilse i hatten

Fick ju en fin bok av ev vän i julas. Eller egentligen var det väl min sambo som fick den men jag lånar den lite bara, tills han får tillfälle att lära sig virka själv, vilket nog aldrig kommer ske tyvärr. Haha!
Hur som helst försökte jag mig på att göra en hatt ur boken. Men jag kom inte längre än till varv 3 så tog det stopp. Jag får inte ihop det med antalet ökningar och antalet maskor per varv. Det blir bara fel! Jag har försökt och repat upp flera gånger och fått samma felaktiga resultat varje gång. Frustrerande! Nu har jag lagt det på is och mailat kreatören så får vi se om det blir nån upplösning på detta hattproblem.

20140427-123205.jpg

Kolla förresten in författarens blogg för lite inspiration. http://crochetbloke.blogspot.com

Kommentera

