Baby boom

Tidigare i vår var det lite av en baby boom i min närhet. Ok, det var bara två men väldigt tätt in på varandra och så fick ju även prinsessan Estelle en kusin i samma veva så det var mycket babysnack i media. I vilket fall så gjorde jag lite välkommen till världen-presenter och skickade iväg till mina vänner! (Leonore fick ingen av mig. Hon har nog så det räcker och blir över den lilla tösen 😊)
Jag har ju som jag tidigare visat lite av en tradition att göra en kanin till mina vänners förstfödda. Lille Nils fick den första jag gjorde och nu har han gått och blivit storebror! Så jag gjorde en variant åt lillebror.

20140409-192741.jpg

20140409-192808.jpg

Det blev en snutte-kanin med en blandning av olika mönster. Huvudet kommer från samma mönster som kaninen (boken Virka arigurumi: söta små glädjespridare av Mia Bengtsson) och filten är en stjärnfilt där jag följde ett mönster från Saannis design. Sedan lade jag till en liten kant runt om.

Present nummer två var till min systers barndomsvän. Jag ville göra något litet att ge hennes lilla dotter och hittade ett mönster på ett par utsöta små skor på Ravelry. (direktlänk till mönstret)

20140409-193236.jpg

20140409-193250.jpg

Kommentera

