UFO?!

Vanligtvis blir ett nytt projekt till såhär: Jag får en idé om att jag t.ex. Vill sticka en tröja, jag letar upp ett mönster och garn jag gillar, köper garnet och börjar sticka! Sedan stickar jag varje ledig sekund tills tröjan är klar. Så efter ett tag så börjas det om igen med en ny idé.
Men nu har det hänt nåt… Jag har lärt känna ett nytt ord: UFO (unfinished object) alltså ofärdigt objekt. På grund av olika grupper på Facebook och andra inspirerande människor på t.ex Instagram så flödade inspirationen och jag köper garner och startar projekt hej vilt! Just nu har jag detta på gång samtidigt:

20140402-001421.jpg
En grillvante! Eller kanske det blir två. Har tänkt göra fina grytlappar men jag använder ju aldrig det, men grytvanten används flitigt. Har även tänkt att det skulle vara praktiskt med två stycken då man tar ut varma formar ur ugnen. Så om garnet räcker blir det ett par helt enkelt. Garnet är Soft cotton från Järbo.

20140402-001801.jpg
Lite struktur på baksidan med ”små falska popcorn” som det tydligen kallas.

20140402-002017.jpg
Så hittade jag ett urcoolt mönster på ett par stickade vantar för ett tag sedan. Gratis på Ravelry. Var ju bara tvungen att göra dessa. Samtidigt passar jag på att testa tekniken med att sticka båda vantarna samtidigt på en rundsticka! Magic loop kallas det. Himla fiffigt för det finns ju inget tråkigare än att vara klar med en vante och sen göra en hel till! Arbetet går långsamt framåt och det är kul att se mönstret växa fram sakta men säkert.

20140402-002503.jpg
Så började jag ju på de thailändska mönstren härom veckan. Så här långt har jag kommit med dinosaurien. Ett par ben till och så monteringen. Ett par ögon saknar jag med som måste inhandlas.

20140402-002712.jpg
Sist men inte minst har jag mitt långprojekt. Filten i African Flower. Fortfarande ett par hundra blommor kvar innan filten har fått sin rätta form…

OCH jag har två andra hemliga mindre projekt på gång med!

Ja som sagt. Något har hänt. Har jag blivit en virk/stick-aholic?!

2 tankar på “UFO?!

  1. Ha ha ha! Så nu vet du hur det känns! Ser precis likadant ut hemma hos mig. Faran är ju när man ratar ett projekt för nåt annat, och ett till, och ett till. Sen har plötsligt det första legat ett halvår och är inte det minsta intressant längre… Finns ju stor risk att det aldrig blir klart då…

    • Ja precis! Sen ska vi ju inte tala om alla de projekt som ligger på lur som jag vill göra… Man får väl sätta en gräns någon stans där man måste avsluta ett projekt innan man börjar på något nytt! Den gränsen är väl nådd nu kanske! Hihi!

Lämna en kommentar