Dinosaurie

Jag har börjat försöka tolka mönstren i en av böckerna jag köpte i Thailand i vintras. Det ska bli en dinosaurie är det tänkt. Än så länge går det bra. Huvudet har rätt form iallafall och tabellen är lätt att följa. Finns även diagram och bildbeskrivningar på olika maskor som används. Sen är det lite text emellanåt som jag inte fattar, men har efter lite testande kommit fram till vad som menas! Som virka i bakre maskbåge, och sätt markör för ögon (just det senare missade jag men kom på senare då jag såg en bildförklaring på en annan sida.) Nåja, ögonen får jag nog dit ändå till slut!
Som sagt. Huvudet är snart klart och inser att den blir ganska stor ändå. Större än jag tänkt mig, men det kommer bli bra ändå. Fortsättning följer!

20140326-011559.jpg

Kommentera

