Döskallesjalen

För ett tag sedan lurade en kompis in mig i en Facebook-grupp! Virka Mera heter den. Om du gillar att virka och få sjukt mycket inspiration för roliga projekt och hjälp med olika virkrelaterade frågor så kolla upp den. Men varning utfärdas! Denna grupp skapar ett stort virkbehov!!! 😀

Hur som helst såg jag en fantastisk sjal där och har funderat på att ge mig på att försöka bemästra mönstret. Så härom veckan sprang jag in i garnhyllan på Coop och hittade ett roligt garn jag inte kunde motstå! Tanja lyx, svart med silverglitter i. Så sagt och gjort så började jag ge mig på mitt nästa projekt: Döskallesjalen!

Mönstret var inte så komplicerat som jag trott och med hjälp av bilderna kom jag på ganska snabbt hur jag skulle göra. Och som alla mönster så går det fortare och fortare ju fler gånger man upprepar samma sekvens.

20140106-163925.jpg

Nu har jag virkat upp hela nystanet och ska köpa ett till så jag kan göra klart sjalen!

2 thoughts on “Döskallesjalen

  1. Va? Är du nästan klar med sjalen nu? Herregud, du är för snabb! Vad ska nästa projekt bli? Och jag har också blivit lite sugen på den där sjalen (när jag är klar med alla andra femtioelva projekt den där gruppen lurat på mig he he), du kanske får hålla mig i handen när jag ger mig på den 🙂

    • Nja, jag har ungefär hälften kvar kan man väl säga. Ett nystan slut och det blir väl lagom med ett nystan till. Självklart hjälper jag dig, men jag tror du klarar det galant! Du kan ju det där med mormorsrutor och det är ju inga konstiga maskor direkt. You can do it! 😀

Kommentera

