Stickteknik

Håller på med lite halvt hemliga saker så jag kan inte lägga ut för mycket! Men tänkte visa lite av de olika stickteknikerna som jag använder.

Dels har jag nyss lärt mig att göra snygga kantmaskor! Vilken skillnad det blir. Även om ”sömmen” kommer på insidan av arbetet så känns det ju roligare att det blir snyggt. Här ser ni kantmaskorna som jag sedan plockat upp maskor igenom för att fortsätta. (Det är några varv med vanliga fula kantmaskor längst ner för de orkade jag inte göra om…)

20131112-195558.jpg

Sedan ingår det även en typ av fläta i arbetet. Jag har gjort det förut och visst ser vet svårt ut i början. Och när man läser mönstren och försöker tolka det så kan man bli lite avskräckt! Men det är inte så svårt när man väl fått in knycken så att säga.

20131112-195750.jpg

På tal om fläta så gjorde jag ett par strumpor för ett tag sedan. Det var på dessa jag lärde mig ordentligt att sticka flätor kan man säga! Det var skruvar åt olika håll och en stor fläta fram.

20131112-200434.jpg

Kommentera

