Mormorsrutor African Flower

Ett projekt jag hållit på med ett tag med är en filt med mormorsrutor. När jag fick idén om att göra en filt letade jag runt på nätet efter ett fint mönster och ramlade på African Flower. Jag ville ha en färgglad filt och lyckades tillslut få fram ett återkommande färgmönster som såg ut att bli bra. Det blev riktigt bra faktiskt!
Jag har ännu inte bestämt hur stor filten ska bli, för det handlar väl mer om hur länge jag orkar hålla på! Just ju mäter den ungefär 100 x 75 cm och består av ca 200 ”rutor”!!! Just nu lutar det åt att filten blir fyrkantig. Men vi får se!

20131110-012045.jpg

One thought on “Mormorsrutor African Flower

  1. Ping: Podd – Avsnitt #1 | SkapligtKreativt.se

Kommentera

