Liten kanin

Jag gjorde denna söta kanin från Mia Bengtssons bok Virka arigurumi: söta små glädjespridare. Den första jag gjorde var till en väns första son som kom till världen sommaren 2012. Sedan har det blivit lite av en tradition att ge dessa små kompisar till mina väninnor som fått barn. 3 totalt har det blivit. Jag har gjort lite tillägg i form av ett litet hjärta på bröstet, en skallerdosa i kaninens huvud och den senaste jag gjorde fick även lite prassel i öronen! Riktigt bra bäbisleksak alltså. Se bara till att alla delar sitter fast ordentligt och att ögonen är säkra för nyfikna små barn.

Sedan satt jag en kväll och testvirkade ett par små Converse och av en tillfällighet passade de perfekt till kaninens små fötter!

20131106-143039.jpg
Den senaste kaninen till lilla Cornelia.

20131106-143230.jpg
D
en första kaninen till Nils. Som sedan även fick ett par fina blåa skor.

20131106-143329.jpg
D
en andra som gick iväg med paket till söta Norah. Ett par rosa skor var självklara!

One thought on “Liten kanin

  1. Ping: Baby boom | Carolines pyssel

Kommentera

